
Sega goda choklad snitt:)
100g rumsvarmt smör
1dl socker
2msk sirap
2dl vetemjöl
1tsk vaniljsocker
1/2tsk bikarbonat
2 1/2msk kakao
Sätt ugnen på 175grader.Vispa smör, socker och sirap poröst.
Sikta i de torra ingredienserna, och vispa ihop till en smulig deg.
Baka ihop med lite mjöl.Ställ in degen i kylen en timma.
Ta ut och dela degen i två delar, rulla till två längder med lite mjöl.
Lägg på en plåt med bakplåts papper på.
Tryck till längderna lite lätt.Och grädda i mitten av ugnen ca. 15 minuter.
Låt svalna en liten stund på plåten.Och skär sen upp dem på sneden.
Klart!

Jag har länge samlat på den här servicen,
den är så svår att hitta.Skulle gärna haft mycket mer ur
serien Lila Fasan, rörstrand.










