fredag 18 september 2009

Kyckling med couscous


Marinera kycklingen länge i kylskåpet.

Till marinaden rörde jag ihop

1/2dl mango chutney

1tsk, mald koriander

3msk soja

1/2dl olivolja

1tsk salt

Till coscousen följde jag anvisningarna på förpackningen,

när det gäller mängd av vatten,salt och couscous.

I vattnet hällde jag i en stor msk. med couscous

krydd blandning jag köpt i marrakech(finns i kryddbutiker här med)

1buljong tärning

2msk olivolja

När couscousen är klar så brukar jag röra i lite mer

olja för att fluffa till den:)

Serveras med matyougurt och sallad.
oftast brukar jag blanda i färsk hackad mynta i mat yoghurten,
då blir den super god!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Önskar att jag hade bara en brååkdel av vad du kan i matlagning o annat gott.....låter smarrigt...just nu tycker jag det är S himla trist med matlagning o har slut på alla ideér...

    Må så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  2. Det låter riktigt gott det där!

    SvaraRadera
  3. måste bara testa detta, det verkar såååå gott. tack för tipset. kramisar

    SvaraRadera