måndag 3 augusti 2009

Bergs konditori på marstrand



Jag har under dom senaste 2 veckorna tillbringat tid på den lilla pärlan,
Marstrand.
Sol och och regn varje dag:)
Men jag som varit där och jobbat har inte haft så ont av vädret,
det finns gott om andra nöjen, för en som som jag.

Jag börjar morgonen med att ta mig en liten promenad till
det välbesökta konditoriet (och caféet)
BERGS konditori.



Det är fullt med folk där redan kl. 8,
det är tydligen inte bara jag som vill köpa seglar frukost!
Nej, då jag har inte seglat dit, men frukost vill jag gärna ha.
Jag har också köpt deras härliga baguetter.
Min favorit är salami med (generösa skivor) brie ost tillsammans
med en stor kaffe.efter det är det helt ok att jobba!



När jag väl skulle hem igen tänkte jag att jag måste
bara köpa med mig något gott.
Här står jag i en lång kö, och funderar på vad jag ska välja...




Jag är riktigt förtjust i olivbröd:)
får ju prova deras också...
Gott är det!




Blåbärsbullar saftiga och goda!


På förra åretsbok mässa köpte jag denna boken,
som just handlar om bergs konditori, livet på marstrand.
Och boken är propp full med härliga recept.
Olivbröds receptet fanns med:)
Men imorgon blir det till att baka marstrands limpa!
Ha det gott!





7 kommentarer:

  1. Låter underbart!
    Hanna

    SvaraRadera
  2. vilket mysigt konditori!! :)

    och du har tur du som kan åka till tårt decor, skulle gärna ha dem här i stockholm också! :)

    i cupcaksen använde jag färska hallon och rabarber, satte det i smeten innan jag gräddade.

    ha en skön dag!!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ni hade två toppenveckor. Och det finns väl inget bättre än att börja dagen med nybakat bröd.

    SvaraRadera
  4. You have a lovely blog. Love the bread and cakes photos! I can imagine the taste!!!
    Have a great night,
    Rosa from Portugal

    SvaraRadera
  5. Hur underbart ...

    När jag var i Belgien på olika ställen i underbart bröd. Här i Brasilien finns det få som har en sort.

    Jag älskar din blogg.

    kyssar,
    Adriana - Rio de Janeiro

    SvaraRadera
  6. Hej!


    Vad härligt det låter.....

    Ang kamera så var det många som tipsade mig...och jag har sett deras bilder att de blir så bra...fast det kan ju också bero på att de är SÅ duktiga fotografer...men det blev en Nikon D60 18-55VR...nu ska jag bara lära mig den o det kommer att ta tid...

    HA det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  7. å vad härligt att semestra på kusten! och extra lyxigt med nybakt bröd varje morgon- vilken bra start!

    SvaraRadera