fredag 21 augusti 2009

MUFFINS


När jag var hos Bagaren & kocken, så köpte jag även
några nya formar.
Det är svårt att välja bland alla fina formar:)
Dom små har jag ingen aning om vad jag ska ha dom till,
men det blir väl någon sorts mini bakverk.


Min Muffins och smoothies bok har jag använt flitigt.

Idag blev det choklad muffins.
8st. stora

3 1/2dl. vetemjöl
1tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
1/4tsk salt
1 1/4dl god kakao
125g smör
2 1/2dl strösocker
2 ägg
1 1/2dl mjölk
Blanda de torra ingredienserna i en skål.
Ta fram en ny skål och rör
smör och socker pösigt, med elvisp.
Tillsätt äggen ett i taget.
Rör i mjölken och de torra ingredienserna.
Fördela smeten i vackra muffinsformar,
fyll dom väl.
Grädda i 175grader ca. 25-30min.
KLART!








TREVLIG HELG!

9 kommentarer:

  1. Hej! Vill bara skicka ett litet tips till dom små bakformarna. Bregott-kakor...dom är ljuvligt goda och superlätta att göra. Du kan googla på namnet så hittar du receptet. Lycka till! Hälsningar Eva

    SvaraRadera
  2. vilka smarriga muffins och supersöta formar!! ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Fina muffinsformar och med chokladmuffins i så kan det ju inte gå fel.

    Hoppas du får en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Å mums vad gott det ser ut!

    kram

    SvaraRadera
  5. gomorron, ha en skön söndag. kramisar

    SvaraRadera
  6. Bagaren och Kocken är THE butik :) Helt underbar!

    www.helenaljunggren.com

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Blir ju så vackert i dessa fina formar....och att det finns ngt gott idem också är ju ett EXTRA plus!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  8. Så fine muffinsformer...de har jeg ikke sett her. Deilige kaker.
    Klem....Ellen

    SvaraRadera
  9. Jag har också kikat på de där formarna, lite roligare med något annat än vita :)

    http://emmaskök.se

    SvaraRadera