söndag 17 januari 2010

Chokladsnitt


Sega goda choklad snitt:)

100g rumsvarmt smör
1dl socker
2msk sirap
2dl vetemjöl
1tsk vaniljsocker
1/2tsk bikarbonat
2 1/2msk kakao

Sätt ugnen på 175grader.Vispa smör, socker och sirap poröst.
Sikta i de torra ingredienserna, och vispa ihop till en smulig deg.
Baka ihop med lite mjöl.Ställ in degen i kylen en timma.
Ta ut och dela degen i två delar, rulla till två längder med lite mjöl.
Lägg på en plåt med bakplåts papper på.
Tryck till längderna lite lätt.Och grädda i mitten av ugnen ca. 15 minuter.
Låt svalna en liten stund på plåten.Och skär sen upp dem på sneden.
Klart!





Jag har länge samlat på den här servicen,
den är så svår att hitta.Skulle gärna haft mycket mer ur
serien Lila Fasan, rörstrand.







5 kommentarer:

  1. Åh tack , jag tycker det är roligt att göra sockerblommor som dekoration till tårtor eller cupcakes :)

    Jättegoda de såg ut dina chokladsnitt, mmm vad sugen jag blev baka kakor nu igen :)

    SvaraRadera
  2. ååå vilken lyx att få äta sånna goda kakor.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Åh hjälp så goda de ser ut!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  4. Åh, chokladsnittar är ju bara så goda!

    SvaraRadera
  5. så sugen jag blir på att baka dessa, hoppas att jag hinner i morgon. ha en härlig helg. kramisar

    SvaraRadera