måndag 4 januari 2010

Trifle


Efter alla helger som varit, upptäckte jag att
jag hade kvar en bit mjuk pepparkaka.
Tänkte att jag kunde prova en ny blandning
av efterrätten trifle.
Detta behövdes:
mjuk pepparkaka
ca. 3 dl frysta jordgubbar
1 pkt. vanilj visp
3dl vispgrädde
Ta fram en stor skål,
sen skär man pepparkakan i skivor.
De frysta jordgubbarna mixas ordentligt.
Vispa sedan vaniljvispen riktigt fluffig:)
Och sedan vispa vispgrädden.
Sen varvar man allt i skålen,
pepparkaka, jordgubbs mixet,
vaniljvispen och sist grädden.
Det blev tre hela varv i skålen!
detta gör jag helt klart om en annan gång:)

5 kommentarer:

  1. Hej!
    God fortsättning på det nya året! Vilken härlig blogg du har, hittade den genom matbloggstoppen och jag kommer definitivt att titta in här fler gånger!

    Om du har lust så kanske du kan titta in på min blogg där du kanske hittar något nytt recept? ;)
    Du får också jätte gärna lämna en kommentar om vad du tycker om bloggen och gärna ge tips om vad jag kan göra bättre !
    Ha det bäst!
    Kram Daniella.

    SvaraRadera
  2. Mmm..låter ju inte så dumt.. :-) Men nu ska jag ta det lungt med gosaker ett tag...;-) För mycket av det goda har det varit ett tag nu.

    Ha det gott! (?) :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som en toppengod trifle!

    Ha en bra fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  4. Tusen takk !! :)

    har ikek vært her før heller må legge meg til som følger :)))

    Klem

    SvaraRadera
  5. å nei...du har ikke følgerknapp ??

    SvaraRadera